پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
31 ارديبهشت 1401 - 09:27

حملات سنگین تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در سوریه

سه نیروی نظامی سوریه در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
کد خبر : 11818

پایگاه رهنما:

در جریان مقابله با حملات شامگاه جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در دمشق از جمله فرودگاه بین المللی این شهر، سه نیروی پدافند هوایی ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

منابع سوری جمعه شب از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق و شنیده شدن صدای انفجار در این منطقه خبر دادند.

برخی منابع سوری هم گزارش دادند که این حمله مجاورت فرودگاه دمشق و منطقه سیده زینب (س) را هدف قرار داد که بر اثر این حمله، اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق دچار آتش سوزی شده و دو پرواز هم لغو شده است.همزمان گزارش ها حاکی از آن است که آتش سوزی در منطقه زینبیه در فاصله دو کیلومتری حرم مطهر حضرت زینب (س) رخ داده است و هیچ گونه آسیبی به حرم وارد نشده است.

یک منبع نظامی در بیانیه‌ای به سانا گفت: حدود ساعت یازده جمعه شب، دشمن اسرائیلی با موشک‌های زمین به زمین از سمت جولان اشغالی، نقاطی در جنوب دمشق را هدف قرار داد و بلافاصله نیروهای پدافند هوایی با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آنها را ساقط کردند.

این منبع افزود: این تجاوزات منجر به شهادت سه شهید و وارد شدن خسارات مادی شد.

همزمان برخی منابع غربی نیز خبر دادند سامانه‌های پدافند موشکی در شهر بندری طرطوس نیز برای مقابله با اهداف متخاصم، فعال شده‌اند.

برخی منابع عربی گزارش دادند: «در حال حاضر حملات هوایی بسیار گسترده‌ای در مناطق مختلف سوریه انجام می‌شود و نیروهای ضدهوایی سوریه در حال رهگیری موشک‌های مهاجم بر فراز دمشق و منطقه طرطوس هستند.»

این منابع با بیان اینکه صدای انفجارهای بسیار قوی در جنوب طرطوس (صافیتا و الدریکیش)، مصیاف و حومه حمص شنیده می‌شود، نوشتند: «انفجارهای جدید در حومه شهر طرطوس ادامه دارد و سامانه‌های پدافند هوایی در حال پاسخگویی هستند.»

در ادامه این گزارش‌ها آمده است: «تجاوزات صهیونیست‌ها گسترده است و پدافند هوایی سوریه در حال مقابله و انهدام چندین موشک در جنوب دمشق، حومه طرطوس و منطقه مرکزی است.»

یک خبرنگار صهیونیست نیز اذعان کرد که جنگنده‌های رژیم اسرائیل در حال هدف قرار دادن نقاط مختلفی در سوریه هستند.

این خبرنگار نوشت: «اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حمله اسرائیل، کاروانی از کامیون‌های اسلحه و مهمات را که وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شده و به سمت انبارهای الکسوه و جمرایا در حرکت بودند، هدف قرار داده است. اصابت موشک‌های اسرائیلی به اهداف، خود باعث انفجارهای مهیبی شد که از مرز لبنان و کل پایتخت دمشق شنیده شد.»

رسانه‌های عبری‌زبان با اذعان به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه، نوشتند که در پی این تجاوز، آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داده است. همچنین دو پرواز نیز در فرودگاه بین‌المللی دمشق، تعویق افتاده است.

حملات رژیم اسرائیل به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در سوریه  نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

با توجه به وضعیت وخیم انسانی در سوریه، که بخش‌های قابل توجهی از زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور ویران شده است، تحمیل اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه بر مردم سوریه، پیامد‌های فاجعه‌باری بر تمام جنبه‌های زندگی آنها داشته است و در تضاد با برخی از جنبه‌های قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت از جمله، پروژه‌های بازیابی اولیه است که برای مردم سوریه و اجازه دادن به آوارگان برای بازگشت به خانه هایشان حیاتی هستند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات